پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251241
با هزينه‎‌هاي هنگفت مراسمات ختم، زنداني آزاد کنيد/ رهايي بخشي خانواده نيکوکار شهرکردي به چهار زنداني
تاریخ انتشار : 1400/11/19 10:43:23
نمایش : 1035
خانواده نيکوکار شهرکردي با حضور در محل ستاد ديه چهارمحال و بختياري با اختصاص هزينه مراسم چهلم مادر فقيدشان زنده‌ياد «ماه بيگم غلاميان» را به آزادي زندانيان جرائم غير عمد اختصاص داده و در آزادي چهار زنداني شريک شدند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ از جمله مفاهيم ارزشمندي که به عنوان يکي از اصول مورد توجه همه شريعت‌ها و سنت‌ها به ويژه اسلام در طول تاريخ بوده و در آموزه‌هاي دين اسلام نيز بسيار مورد توجه قرار گرفته و به آن سفارش شده است احسان و نيکوکاري در جامعه است.
 
نيکوکاري در عصري که انسان‌ها تقريبا ارزشي براي يکديگر قائل نيستند به زيباترين عمل تبديل شده است.
 
مصاديق کار نيک گسترده است از کمک به تامين جهيزيه گرفته تا مساعدت در آزادسازي زندانيان که همگي صدقه جاريه در دنيا و اخرت است.
 
در همين راستا، خانواده شهرکردي با اختصاص هزينه برگزاري آيين، چهلم مادر خود چهار زنداني در بند را آزاد کردند.
يکي از بازماندگان آن مرحوم در اين خصوص اظهار کرد:  بنا به توصيه معصومين (ع) مبني بر پرداخت صدقه جاريه و با مشورت با اعضاء خانواده تصميم گرفتيم تا با نيت شادي روح مرحومه، هزينه اين مراسم را صرف امور خيريه و آزادي زندانيان جرائم غيرعمد کنيم و اميدواريم اين سنت در استان چهارمحال و بختياري پايه گذاري شود و ادامه پيدا کند.
 
مجيد صيادي مدير نمايندگي ستاد ديه در چهارمحال و بختياري نيز ضمن تقدير از اين عمل خداپسندانه گفت: از حضرت زسول اکرم(ص) نقل شده است که پس از مرگ ارتباط مؤمن با دنيا قطع مي‌شود مگر در مورد صدقه جاريه يا علمي که از آن سود برند و يا فرزند شايسته.
 
وي افزود: قطعا دعاي خير خانواده‌هاي بهره‌مند از کمک اين خانواده همواره ذخيره آخرت اين بانوي گرامي خواهد بود.
 
انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html